duminică, 12 februarie 2012

Recenzie "La rascruce de vanturi"

Titlul cartii: La rascruce de vanturi



Titlul original:Wuthering Heights

Autor: Emily Bronte


Anul aparitiei: 1857


Nr. pagini:366(depinde de editura)

Editura: RAO
O puteti comanda aici[Libris] si aici[Leda].






NOTA:5/5








Tocmai am terminat cartea si mi-a placut foarte mult. Imi doream de mult sa o citesc , asa ca am mers la biblioteca si am imprumutat-o. Mi-au placut la nebunie personajele, toate conturate puternic si bine individualizate.
Cartea chiar te transpune intr-o atmosfera uneori mistica, si nu neaparat datorita partii cu aparitia fantomei lui Catherine. Mistica prin pasiunea descrisa , o dragoste intensa, adanca, totala, aproape bolnava.




              Subiectul cartii este centrat pe destinul a doua triunghiuri amoroase:Catherine Earnshaw, Heathclif, si Edgar Linton; Cathy, fiul lui Heathclif si Hareton. Al doilea triunghi este o repetare a primului, dar protagonistii nu sunt atat de pasionati si de violenti ca predecesorii lor.
Autoarea subliniaza forta distructiva a dragostei, generata de conflictul dintre cele doua personaje principale: Catherine si Heathcliff, care desi impart o dragoste puternica, sfarsesc prin a se distruge reciproc.
Legaturile care se creeaza intre membrii celor doua familii- Earnshaw, care locuiesc la Wuthering Heights si Linton, care locuiesc la Thrushcross Grange, fac actiunea complexa.


Citat:
 ''Unicul gând al vieţii mele este el. Dacă totul ar pieri şi n-ar rămâne decât el, eu aş continua să exist; iar dacă totul ar rămâne şi el ar fi nimicit, universul s-ar transforma într-o uriaşă lume străină mie şi mi s-ar părea că nu mai fac parte dintr-însa. Iubirea mea pentru el e asemeni stâncilor eterne de sub pământ: nu prilej de încântare, ci necesitate. Eu sunt El. El e mereu, mereu în mintea mea, nu ca o plăcere, aşa cum nici eu nu sunt o plăcere pentru mine însămi, ci ca propria mea fiinţă.'' 


                      Cred ca v-am spus destule, este o carte superba si v-o recomand. Sper sa va placa la fel de mult cum mi-a placut si mie. Spor la citit!

0 comentarii (+add yours?)

Trimiteți un comentariu